hoe mensen me toch elke keer weer weten te vinden (dl 4)

‘t Begint ietwat vreemd te worden: maar liefst 36 bezoekers van de laatste 100 zijn hier terecht gekomen dankzij de zoekmachines. Maar liefst 27 daarvan (dus meer dan een kwárt van ‘t totale aantal!) hebben Ilse als oorsprong. Wat willen die mensen van mij weten? & Waarom hebben de andere bloggers daar niet zoveel mee te maken? Gebruik ik dan zoveel verschillende woorden? Of zijn de verwijzende zinnen dermate aandachttrekkend of algemeen, dat men denkt gewenste info wellicht in Zijperspace te vinden?

Voorbeelden misschien?
Men zoekt op koelkast schoonmaken & vindt vervolgens de beschrijving bij Zijperspace: ”t Oudje wat voor mij hier heeft gewoond vond ‘t schoonmaken blijkbaar een te grote invest… ‘
Of zoekt Kronan, waarbij ik mededeel: ‘De totale kosten zouden bij een normale fietsenmaker ong de helft van de aanschafwaarde va…’
Nog 1 dan. Onderwerp: geiser. Wordt aldus geïllustreerd: ‘Met als resultaat, heb ik net ontdekt, dat ik andere heet- & koudwaterknopjes aan de geise…’

De resultaat-zinnetjes zijn van zeer algemene aard: ‘t zou over van alles kunnen gaan; niets wordt uitgesloten. Misschien is ‘t wel een vergelijkend onderzoek van geisers. Misschien wordt beschreven hoe de koelkast werd schoongemaakt. Misschien worden de prijzen van fietsreparaties besproken, specifiek die van een Kronan-fiets. ‘t Dwingt de vinder te klikken om verdere info alhier te vinden.

Of zouden ze misschien nog niet alle sites die door de div startpagina’s gelinkt zijn, verwerkt hebben in de vernieuwde Ilse-zoekmachine?

Men kan nergens anders info vinden als in Zijperspace, Webscouting Paradise.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *