Jij bent degene die de kont, de scheet, de drol in de wereld wil laten tonen.
Zo ben ik dan weer niet opgevoed.
Dat bedoel ik niet als gevecht, maar meer om aan te duiden dat we blijkbaar op een andere manier, al dan niet fatsoenlijk, in de wereld staan.
Oja, vlak voor slapen gaan, want zo ben ik, altijd vlak voor slapen gaan, naar vederverend kussen verlangend, bedenk ik dat ik niemand wil kwetsen, harm wil brengen, tranen denkt te moeten laten plengen, mezelf veilig te laten zijn. Weg van de grote bekken, de stoeren die mij op ’t schoolplein..
Ja, sloegen, maar daardoor mezelf ook nooit heilig wilde laten voelen, want ik moest wel terug slaan, op enige manier. Maar zeer onkundig. & dat is een zwakke uitdrukking. Waardoor mijn moeder mij de schuld gaf.
Tuurlijk klinkt dat wat schijnheilig, want niemand die dat ooit zag als fatsoenlijk goed. We zijn inmiddels de heiligen voorbij, toch? Mijn ouders die geloofden, die van jou waarschijnlijk net zo goed, zijn ondanks een mooie wereld
Zijn ondanks een net zo mooie wereld
Zonder puntjes voorbij, naamloze hoofdletters
Daar hoef je geen punt om of achter te zetten; die was er al.
Zijperspace bestaat ondanks korte teksten, dank je Huub.
Ik bewonder je strijdbaarheid,