zorgverzekering

Geachte dames/heren verzekeraars & incassobureaumedewerkers,

Bij deze vindt u ingevoegd een schrijven van de verzekeringsmaatschappij Univé, de maatschappij waar ik tot nu toe en, zoals u zult lezen, ook gedurende dit kalenderjaar sta ingeschreven. Ze delen mij er nl in mede dat ’t niet mogelijk is de zorgverzekering die ik bij hen heb afgesloten voor ’t einde van 2006 te beëindigen.

Dit vereist enige uitleg. Vooral ook omdat er in melding wordt gedaan dat dit antwoord een herhaling is op m’n eerdere verzoek tot uitschrijving.

Ik heb geheel volgens de regels een opzegging van de verzekering op ’t amsterdams kantoor van Univé ingeleverd. De envelop heb ik persoonlijk overhandigd aan een medewerker aan de vestiging op ’t Olympiaplein. Persoonlijk, omdat ’t de uiterste datum was dat je nog van maatschappij kon veranderen, nl de 28e februari.
Die opzegging zijn ze vervolgens kwijt geraakt. Ik bleef gewoon verzekerd door Univé. Hoewel Salland inmiddels geld van mij wilde hebben.

2 Maal elke maand verzekering betalen van meer dan € 100,- kan ik niet missen, dus heb ik ’t geld van bestemd voor Salland elke keer terug laten storten. Aanmaningen heb ik moeten negeren, ik moet tenslotte ook beleg op m’n boterham hebben. Dit alles in afwachting van Univé, die nu eindelijk eens met mijn op 28 februari gedeponeerde opzegging op de proppen zou komen.
Maar niets van dat laatste. Ze hadden ‘m zoek gemaakt & daar bleef ’t bij.

Ondertussen bleven de afschrijvingen van Salland (’t terugvorderen van mij), de aanmaningen, de acceptgiro’s etc gewoon doorgaan. Tot ’t zover was, ’t kon niet uitblijven, dat ik een brief van een incassobureau binnen kreeg. Of ik ‘t 1e bedrag, met een verhoging van € 119,- voor incassokosten, binnen 10 dagen over wilde maken.

Ik had inmiddels al meermalen gevraagd, zo beleefd mogelijk, aan al degenen die mij namens Univé te woord hadden gestaan, of ik een bewijs van de onmogelijke uitschrijving mocht ontvangen. Ik had zelfs van 1 van de medewerkers te horen gekregen hoe dit zo snel mogelijk bewerkstelligd kon worden, wat de beste procedure hierna zou zijn om Salland op de hoogte hiervan te stellen.

Maar ook dit schrijven raakte vermist. Net zoals dat enkele beloofde meeltjes van 1 van de Univé-medewerkers steeds maar niet wilden aankomen, hoewel ik m’n adres letterlijk meermaals gespeld heb.

Aangezien ik de brief van ’t incassobureau voor me had liggen, ’t water me zodoende tot de lippen steeg, heb ik wederom de telefoon ter hand genomen & aan weer een andere verzekeringsdeskundige binnen ’t genoemde bedrijf voorgelegd hoe de zaken er voor stonden. ’t Verhaal werd allengs langer.
Deze persoon beloofde mij binnen een ½ uur terug te bellen.

Ik hou niet zo van beloftes van Univé-medewerkers, zult u inmiddels begrijpen, zeker gezien ’t feit dat men mij tot op dat moment al een 10-tal keer had beloofd terug te bellen, waarbij ’t zeggen & schrijven 1 maal is gebeurd dat dit ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. 2 Weken later dan dat was toegezegd.

Deze hield echter woord.
Hij kwam met de mededeling dat m’n verzoek vermist was geraakt. Dat er echter wel een brief onderweg was. & Dat er bovendien een 2e opgesteld zou worden. Vandaag of morgen zou ik beiden moeten ontvangen.

Ik heb er 1 van in m’n brievenbus mogen vinden. Daarvan vindt u een kopie bijgevoegd.
Ik hoop dat u de woorden ‘Wij hebben nogmaals uw verzoek ontvangen om de zorgverzekering te beëindigen’ nu in ’t juiste daglicht kunt zien, dat u zult begrijpen dat ’t geen doorgang vinden van m’n verzekering bij Salland volledig te wijten is aan ’t onvermogen van de medewerkers van Univé in ’t algemeen & de algehele wanorde bij deze maatschappij in ’t bijzonder & dat u verder zult begrijpen dat ik helaas niet kan overgaan tot betaling van de vermeende schulden die ik bij Salland zou hebben, laat staan ’t incassobureau, aangezien mijn zorg financieel al voldaan is doordat de betalingen aan Univé gewoon zijn doorgegaan.

Mijn oprechte excuses hiervoor.

Met vriendelijke groeten uit Zijperspace.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *